اسلایدر

داستان شماره 957

داستانهای باحال _ داستانسرا

داستانهایی درباره خدا_ پیغمران_ امامان_دین_ امام علی_ قضاوت امام علی_ اصیل ایرانی _ پادشاهان _عاشقانه_ ملا_ شیوانا_ بهلول_ بزرگان_ غمگین_ طنز_ جالب_ معجزه_ پسرانه_ عبرت آموز هوسرانی_ صفا و صمیمیتها_ شنیدنی_ زندگی_ موفقیتها_ خوش یمن_ طمع_ آموزنده_ بی ادبانه _ احساسی_ ترسناک _بقیه و..

داستان شماره 957

داستان شماره 957

فرشته یا گرگ

 

بسم الله الرحمن الرحیم
شیوانا استاد معرفت مشغول درس دادن بود که یکی از افسران امپراتور همراه سربازانش بی ادبانه وارد جلسه شد وکنار دیوار ایستاد و به حرف های استاد گوش فرا داد. شیوانا بی اعتنا به افسر به حرف خود ادامه داد و گفت: “می گویند درون هر انسانی دو فرشته هستند که یکی انسان را به خوبی و دیگری به بدی وسوسه می کند!امروز می خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم!”افسر بلافاصله وسط بحث پرید و به سمت شیوانا رفت و   مستقیم مقابل استاد ایستاد وبا صدای بلند گفت:” اما جناب امپراتور گفته است که درون انسان گرگ هایی هستند که دائم با هم در جدالند! آیا شما با این حرف امپراتور مخالف هستید!؟
شیوانا به چشمان افسر خیره شد و تبسمی کرد و گفت:” بلی! حق با امپراتور است. درون هر انسانی دو نوع گرگ وجود دارد. یکی از گرگ ها مهربان است و ساکت و آرام و به هیچ کس آزار نمی رساند و اهل مکر و حیله نیست و فقط زمانی واکنش نشان می دهد که کسی از مسیر درست منحرف شده باشد و یا به او آزار برساند. در مقابل گرگ دیگری هم درون انسان هست که همیشه خشمگین است و دائم سعی در کینه ورزی و آسیب رسانی به دیگران دارد و بی دلیل به هر کسی که سرراهش سبز شود حمله می کند! این دو گرگ مهربان و خشمگین در وجود انسان ها دائم در جنگ و جدال هستند
افسر امپراتور که از این جواب شیوانا یکه خورده بود شرمنده و خجل پرسید:” و کدام گرگ معمولا برنده می شود!؟
شیوانا با لبخند گفت:” این بستگی به من و تو دارد که کدام گرگ را بیشتر غذا بدهیم! و به کدام گرگ بیشتر رسیدگی کنیم
آنگاه شیوانا رو به افسر کرد وپرسید:” پس می بینید که امپراتور درست گفته اند که درون هر انسانی گرگ هایی است که با هم در جدالند! آیا شما با این حرف امپراتور مشکلی دارید!؟
افسر هیچ نگفت و بلافاصله به همراه سربازانش مدرسه شیوانا را ترک کرد و رفت.وقتی افسر رفت شیوانا به سمت شاگردان برگشت و گفت:” مهم نیست این دو موجودی که درون هر فردی در جدال اند گرگ باشند یا فرشته! مهم این است که شما به کدام یک خوراک می دهد و کدام یکی را می پرورانید

 



[ پنج شنبه 27 آبان 1391برچسب:داستانهای شیوانا ( 2, ] [ 20:24 ] [ شهرام شیدایی ] [ ]